اگزما شایع ترین بیماری پوستی در فصل پاییز

اگزما،شایع ترین بیماری پوستی در فصل پاییز

مراقبت از پوست و داشتن پوستی شاداب و زیبا باعث زیبایی بیشتر شما می شود.به همین دلیل لازم است با توجه به شرایط محیطی و غیره بیماری های پوستی را شناسایی کرده و از بروز آن ها جلوگیری نماییم.در فصول مختلف بیماری های پوستی متفاوتی شایع می شوند.شایع ترین بیماری پوستی در فصل پاییز اگزما است.
خلیل فارسی نژاد متخصص پوست گفت: : اگزما در اثر خشکی پوست، آلودگی های محیطی، استفاده از وسایل گرماساز مانند شوفاژ و سایر عوامل دیگر ایجاد و تشدید می شود.
فارسی‌نژاد بیان کرد: استفاده از دستگاه بخور آب در خانه موجب افزایش رطوبت موجود در هوا و کاهش خشکی پوست می شود، همچنین استفاده از کرم های مرطوب کننده می تواند در این زمینه بسیار موثر باشد.
وی تصریح کرد: استفاده از صابون های قوی موجب ایجاد و تشدید خشکی پوست در افراد می شود و استفاده از شامپو بچه به عنوان بهترین شوینده برای پوست های خشک توصیه می شود.
این متخصص پوست با بیان اینکه اگزما مسری نیست، عنوان کرد: این بیماری پوستی زمانی خطرناک می شود که عفونت ثانویه روی آن ایجاد شود که در این صورت مراجعه سریع به متخصص و درمان به موقع آن ضروری است.
منبع : باشگاه خبرنگاران

همچنین ببینید

ماده‌ای سرطان‌زا در مواد آرایشی!

خبر نگران‌کننده‌ای برای افرادی که از کرم‌های ضد جوش حاوی بنزوئیل پروکسید استفاده می‌کنند: محققان ماده‌ای به نام بنزن، که یک ماده سرطان‌زای شناخته شده است، را در بسیاری از این محصولات پیدا کرده‌اند. این موضوع نگران‌کننده است، زیرا بنزوئیل پروکسید یکی از ترکیبات رایج در درمان جوش بوده و محصولات حاوی آن به راحتی در داروخانه‌ها در دسترس افراد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *