افزایش ریسک افسردگی در افراد مبتلا به ام اس

سلامت نیوز:طبق یافته های یک مطالعه، افراد مبتلا به ام اس بیش از جمعیت عمومی جامعه در معرض ابتلا به افسردگی قرار دارند.
به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، محققان کینگ کالج لندن دریافته اند نرخ بروز افسردگی در بیماران مبتلا به ام اس به مراتب بیشتر و بالاتر است که ناشی از بروز التهاب در بخشی از مغز این افراد است.
یافته ها نشان می دهد افسردگی در بیماران مبتلا به ام اس با افزایش نشانه های التهاب و پاتولوژی هیپوکامپ مرتبط است.
التهاب هیپوکامپ مغز موجب تغییر در عملکرد مغز شده و در بروز علائم افسردگی نقش دارد.
آلساندرو کلاسانتی، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «ما کشف کردیم که التهاب با بروز علائم شدیدتر افسردگی مرتبط است.»
در این مطالعه، محققان رابطه بین التهاب عصبی هیپوکامپ، علائم افسردگی و ارتباطات عملکردی هیپوکامپ را با استفاده از روش fMRI در ۱۳ بیمار مبتلا به MS و ۲۲ فرد سالم تحت کنترل مورد بررسی قرار دادند.
کلاسانتی در ادامه می افزاید: «این مطالعه به همراه دو شیوه پیشرفته تصویربرداری مغز، نشان می دهد که التهاب هیپوکامپ بر عملکرد مغز تاثیر داشته و موجب بروز افسردگی می شود.»
به گفته محققان، درمان هدفمند التهاب مغز به بازسازی و احیاء عملکرد مغز کمک کرده و مانع از بروز افسردگی در افراد مبتلا به MS می شود.
سلامت نیوز

وزارت بهداشت: تا حد امکان در فضای باز تردد نکنید

رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت با اشاره به آلودگی هوای تهران به مردم به ویژه کودکان، زنان باردار، سالمندان و بیماران مزمن توصیه کرد که تا حد امکان در فضای باز تردد نکنند. عباس شاهسونی؛ رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت با اشاره به افزایش غلظت آلاینده‌های جوی، از مردم به‌ویژه کودکان، زنان …