افراد سیگاری و کم خواب زیاد در معرض حملات تشنجی قرار دارند

افراد سیگاری و کم خواب زیاد در معرض حملات تشنجی قرار دارند

مدیر عامل انجمن صرع ایران گفت: کسانی که سیگار زیاد می کشند و بسیار پرکار و یا کم خواب هستند، در معرض حملات تشنجی قرار دارند.
کوروش قره گزلی روز یکشنبه در حاشیه همایش عمومی انجمن صرع ایران با موضوع بایدها و نبایدهای صرع در مدرسه گفت: تشنج از فرایندهایی است که سبب بدکار کردن مغز می شود و استرس، کم خوابی، مصرف برخی غذاها، دخانیات و مواد الکلی، مغز را مستعد بد کارکردن می کند.
وی با اشاره به این که حدود 10 درصد افراد در طول زندگی خود یکبار تشنج را تجربه می کنند، گفت: از این تعداد حدود یک درصد مبتلا به بیماری صرع می شوند.
قره گزلی ادامه داد که حملات تشنجی می تواند به سلامت مغز آسیب جدی وارد کند و به همین دلیل مردم عادی از جمله معلمان و مربیان باید به نحوه مقابله با این عارضه آشنایی داشته باشند.
وی ادامه داد که وظیفه پزشکان است که این آموزش ها را به افراد جامعه به ویژه معلمان و مربیان آموزشی ارائه دهند و این گونه همایش ها فرصتی مناسب برای این کار است.
مدیرعامل انجمن صرع همچنین با اشاره به این که بیماری صرع انواع مختلف دارد، اظهار کرد که روش درمان بیماری صرع، درمان دارویی است. در این روش درمانی با توجه به توع حملات تشنجی، داروهای درمانی مناسب برای فرد تجویز می شود.
وی به تنوع داروها در این زمینه اشاره کرد و گفت: تا سال 1992 میلادی چهار دارو در این زمینه وجود داشت که این تعداد به بیش از 30 نوع رسیده است که باتوجه به توع تشنج مورد استفاده قرار می گیرد.
قره گولی گفت که تشنج در 25 تا 30 درصد افراد با دارو کنترل نمی شود و راه های درمانی و تشخیصی دیگری مانند عمل جراحی برای آنان پیش بینی شده است.
سی و یکمین همایش انجمن با موضوع بایدها و نبایدهای صرع در مدرسه، امروز (5 دی‌ ماه) با حضور معلمان و مربیان در سالن اشراق تهران برگزار شد.
هر تشنجی، بیماری صرع نیست. صرع به تشنج هایی اطلاق می شود که عامل گذار ندارد، تکرار شونده هستند و حداقل در فاصله زمانی معین بیش از دو بار تکرار شوند.
منبع:ایرنا

همچنین ببینید

water-boiling

جوشاندن آب، راهی ساده برای کاهش میکروپلاستیک‌ها

تحقیقات جدید نشان می‌دهد جوشاندن ساده آب می‌تواند تا ۹۰ درصد میکروپلاستیک‌های موجود در آب شیر را از بین ببرد. میکروپلاستیک‌ها ذرات بسیار ریزی از پلاستیک هستند که خطرات سلامتی آن‌ها در حال بررسی است. جوشاندن آب به مدت ۵ دقیقه، به ویژه در آب‌های سخت با املاح معدنی بالا، می‌تواند میکروپلاستیک‌ها را به رسوب آهکی متصل کند. سپس می‌توان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *