ارتباط مصرف برخی داروها با نقص سیستم ایمنی

ارتباط مصرف برخی داروها با نقص سیستم ایمنی

متخصصان استرالیایی در بررسی‌های بیشتر به درک دقیق‌تری از مشکلات سیستم ایمنی ناشی از مصرف برخی داروهای تجویزی متداول دست یافتند.
بسیاری از داروهای تجویزی معمول و شناخته شده که در درمان بیماری‌ها موفقیت آمیز هستند می‌توانند عوارض جانبی خطرناکی داشته باشند.
در حالیکه پیش‌تر تاثیر برخی داروها در متوقف ساختن عملکرد سیستم ایمنی شناخته شده بوده اما تاکنون علت آن مشخص نبوده است.
متخصصان علوم پزشکی دانشگاه ملبورن و موناش در استرالیا گام‌های حائز اهمیتی در درک فرآیند متوقف شدن فعالیت سیستم ایمنی بدن برداشتند. در این بررسی محققان به مطالعه سلول‌هایی موسوم به MAIT، نوع خاصی از سلول‌های ایمنی، پرداختند تا مشخص شود چه نوع داروهایی این سلول‌ها را فعال می‌سازند.
محققان دریافتند برخی داروها مانع از آن می‌شوند تا سلول‌های MAIT کارکرد اصلی خود را در شناسایی عفونت‌ها داشته باشند در حالیکه برخی داروها سیستم ایمنی را فعال می‌سازند.
آندرو کلر، نویسنده ارشد این مطالعه گفت: تحقیقات باید به فهم دقیق‌تری از واکنش‌های سیستم ایمنی بدن برخی افراد به داروهای مشخص منجر شود.
به گزارش خبرگزاری شینهوا، کلر افزود: سلول‌های T بخش ضروری در سیستم ایمنی بدن هستند. آنها با چک کردن دیگر سلول‌ها به لحاظ علائم آلودگی و فعال کردن سیستم ایمنی در زمان حمله عامل مهاجم از بدن حفاظت می‌کنند.
منبع:ایسنا

همچنین ببینید

water-boiling

جوشاندن آب، راهی ساده برای کاهش میکروپلاستیک‌ها

تحقیقات جدید نشان می‌دهد جوشاندن ساده آب می‌تواند تا ۹۰ درصد میکروپلاستیک‌های موجود در آب شیر را از بین ببرد. میکروپلاستیک‌ها ذرات بسیار ریزی از پلاستیک هستند که خطرات سلامتی آن‌ها در حال بررسی است. جوشاندن آب به مدت ۵ دقیقه، به ویژه در آب‌های سخت با املاح معدنی بالا، می‌تواند میکروپلاستیک‌ها را به رسوب آهکی متصل کند. سپس می‌توان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *