احتمال درمان استرس پس از ضایعه روانی با مصرف آنتی بیوتیک

احتمال درمان استرس پس از ضایعه روانی با مصرف آنتی بیوتیک

 نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد که آنتی بیوتیک ها می توانند به پیشگیری از ابتلا به اختلال استرس پس از ضایعه روانی و درمان این اختلال کمک کنند.
احتمال درمان استرس پس از ضایعه روانی با مصرف آنتی بیوتیک
 اختلال استرس پس از ضایعه روانی (PTSD) ، اختلالی است که در برخی افراد پس از تجربه یک حادثه تکان دهنده، ترس آور و یا خطرناک روی می دهد.
محققان می گویند: یک داروی رایج به نام ‘داکسی سیکلین’ (doxycycline) که برای درمان عفونت های باکتریایی استفاده می شود، می تواند داده های مربوط به افکار منفی و ترس ها در مغز را از بین ببرد.
این آنتی بیوتیک از طریق مسدود کردن برخی پروتیین ها در خارج از سلول های عصبی به نام ‘آنزیم های ماتریکس’ که مغز برای تشکیل خاطرات به آنها نیاز دارد، عمل می کند.
در این مطالعه محققان دانشگاه کالج لندن و دانشگاه زوریخ در سوییس، 76 داوطلب سالم را به دو گروه تقسیم کردند و به یک گروه دارو و به گروه دیگر دارونما دادند.
محققان متوجه شدند، واکنش ترس در افرادی که داکسی سایکلین مصرف کرده بودند 60 درصد کمتر از افرادی بود که این دارو را مصرف نکرده بودند.
آنها همچنین دریافتند که پس از مصرف دارو، گرچه واکنش ترس در افرادی که داکسی سایکلین مصرف کرده بودند، 60 درصد کمتر بود اما به سایر اندازه گیری های شناختی مانند حافظه حسی و توجه خللی وارد نشد.

منبع:ایرنا 

همچنین ببینید

ADHD-treatment-and-death-reduction

کاهش خطر مرگ و میر در افراد مبتلا به ADHD تحت درمان!

مطالعه‌ای جدید در سوئد نشان داد افرادی که از داروهای اختلال کم توجهی-بیش فعالی (ADHD) استفاده می‌کنند، در کل میزان مرگ و میر پایین‌تری دارند. این مطالعه با پیگیری نزدیک به ۱۵۰ هزار نفر مبتلا به ADHD به مدت ۱۱ سال انجام شده است. این یافته‌ها اهمیت تشخیص و درمان زودهنگام ADHD را برجسته می‌کند. افراد مبتلا به ADHD که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *