1450heart

آیا ضربان‌سازها هک می شوند

آیا ضربان‌سازها هک می شوند

1450heart

سازمان غذا و داروی آمریکا خط‌ مشی‌هایی را منتشر کرد که سازندگان دستگاه ضربان‌ساز را در جلوگیری از حمله هکرها به ایمپلنت‌های ضربان‌ساز که با استفاده از شبکه‌های ابری کار می‌کنند، یاری می‌کند.
این خط‌ مشی‌ها خطاب به سازندگان دستگاه‌های ضربان‌ساز، دیفیبریلاتورها و پمپ‌های انسولین که دائما این دستگاه ها را با نرم‌افزارهای جدید به‌روز رسانی می‌کنند، صادر شده است.
سازمان غذا و دارو در این گزارش سناریویی را تشریح کرده است که در آن یک متخصص امنیتی، امکان دستیابی و برنامه‌ریزی یک ایمپلنت توسط یک کاربر غیر مجاز را به اطلاع شرکت تولیدکننده آن رسانده است.
در صورت سوءاستفاده از این ضعف امنیتی دستگاه‌های ایمپلنت ضربان‌ساز، امکان فلج شدن، جراحت‌های شدید یا مرگ بیمار وجود دارد.
دستگاه ضربان‌ساز، یک دستگاه الکترونیکی کوچک است که معمولا در قفسه سینه یا شکم بیماران قلبی ایمپلنت می‌شود و از طریق الکترودهایی که به ماهیچه‌های قلب بیمار متصل می‌شوند، پالس‌های الکتریکی را به این عضلات وارد می‌کند تا ضربان قلب را تنظیم کند.
نمونه‌های جدید دستگاه ضربان‌ساز قابلیت برنامه‌ریزی با استفاده از یک نرم‌افزار واسط را دارند و امکان انتخاب شدت ضربان قلب را برای هر بیمار به‌طور اختصاصی فراهم می‌کنند.
پیش از این نیز متخصصان دانشگاه پرینستون، نمونه اولیه یک دیوارآتش سخت‌افزاری موسوم به MedMon را با هدف محافظت از تجهیزات پزشکی با قابلیت اتصال بی‌سیم به شبکه‌های کامپیوتری، از جمله ضربان‌سازها، توسعه داده‌اند.
منبع:ایرنا

همچنین ببینید

آیا سالمندان با بالا رفتن سن زودتر از خواب بیدار می‌شوند؟

یک تصور کلیشه‌ای وجود دارد که می‌گوید نوجوانان تا لنگ ظهر می‌خوابند، اما افراد مسن‌تر صبح زود از خواب بیدار می‌شوند. به نظر می‌رسد در این کلیشه، حقیقتی وجود دارد که در واقع بخشی از روند طبیعی پیر شدن است. متخصصان توصیه می‌کنند که افراد هفت ساعت یا بیشتر در طول شب بخوابند. آنها همچنین می‌گویند ساعت معینی به خواب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *