کلینیک مجازی کلینیک من

اولین کلینیک مجازی معرفی مجرب ترین و منصف ترین پزشکان

تمامی پزشکان معرفی شده در این بخش در حوزه تخصصی خود دارای مهارتی خاص در درمان و جراحی می باشند. علاوه براین، این اطمینان را داشته باشید که کلیه پزشکان معرفی شده در این کلینیک مجازی کاملا مجرب ، معتبر و همچنین منصف می باشند.

Image not available

داخلی

گوش حلق بینی

علائم هشدار دهنده زایمان زودرس

زایمان زودرس خطراتی را برای مادر و جنین به همراه دارد که با توجه به علائم آن می توان از بروز خطرهای احتمالی جلوگیری کرد.
تولد کودک قبل از سه هفته از موعد مقرر، به آن زایمان زودرس اطلاق می شود؛ به عبارتی معمولا این زایمان بین هفته 20 تا 37 بارداری اغلب بروز می کند.
در طول دوران بارداری برخی از علائم قابل تامل است و شما می توانید تا ویزیت بعدی صبر کنید و شاید اتفاق خاصی نیافتد اما در مقابل آن علائمی هم وجود دارد که خطر جدی برای بارداری شما بشمار می رود و باید بصورت اورژانسی دکتر خود را از شرایط خود با خیر سازید.

عوامل بروز زایمان زودرس

سیگار کشیدن
اضافه وزن یا پایین بودن وزن قبل از باردار شدن مادر
رعایت نکردن مراقبت های دوران بارداری به خوبی
استفاده از مواد مخدر در دوران بارداری
ابتلا به برخی عارضه ها در دوران بارداری مانند فشار خون بالا، پره اکلامپسی، دیابت، اختلالات انعقادی یا عفونت
باردار بودن یک کودک دارای نقص عضو
باردار شدن از راه لقاح مصنوعی
بارداری دوقلو یا چند قلو
سابقه قبلی مادر یا خانواده در زایمان زودرس
باردار شدن خیلی زود پس از تولد نوزاد
برای اینکه از زایمان زودرس تا حد امکان جلوگیری کنید، شما باید علائم هشدار دهنده آن را شناخته و در صورت مشاهده این علائم سریع اقدام کرده و به ماما یا پزشک خود مراجعه کنید. کمر درد، که معمولا در قسمت پایینی کمر دیده می شود. این دردها اغلب رفت و برگشتی است و به راحتی و با جابه جا شدن یا تغییر موقعیت از بین نمی رود.
بروز انقباض هایی هر 10 دقیقه یا بیشتر.
گرفتگی عضلات شکم
نشت مایع کیسه آب
بروز علائمی شبیه آنفولانزا مانند تهوع، استفراغ یا اسهال که در صورت مشاهده آن ها حتی به طور خفیف، باید فوری با پزشک خود تماس بگیرید.
افزایش فشار در لگن
خونریزی
نوزادان نارس رشد آهسته تری از نوزادان معمولی داشته و بیشتر در معرض برخی خطرها مانند اوتیسم، ناتوانی ذهنی، فلج مغزی، از دست دادن دید و شنوایی، مشکلات ریوی، خونریزی داخل مغزی، نکروز روده، عفونت های دوره نوزادی و زردی قرار دارند.
در مواردی، داروهایی می توانند زایمان زودرس را به عقب بیندازند و به جنین فرصت بیشتری برای رشد دهد. چنانچه هر چه سریعتر تحت درمان قرار بگیرید ، بهتر جواب میبینید بنابراین همیشه به علایم زایمان زودرس توجه داشته باشید. اگر هر یک از علایم زیر را مشاهده کردید به پزشک خود اطلاع دهید.
منبع:webmd