کلینیک مجازی کلینیک من

اولین کلینیک مجازی معرفی مجرب ترین و منصف ترین پزشکان

تمامی پزشکان معرفی شده در این بخش در حوزه تخصصی خود دارای مهارتی خاص در درمان و جراحی می باشند. علاوه براین، این اطمینان را داشته باشید که کلیه پزشکان معرفی شده در این کلینیک مجازی کاملا مجرب ، معتبر و همچنین منصف می باشند.

Image not available

اورولوژ

داخلی

گوش حلق بینی

سرماخوردگی و آنفلوآنزا چه تفاوت‌هایی دارند؟

خستگی، گلودرد، تب و بدن درد مشکلات آزاردهنده‌ای هستند و برخی افراد در تشخیص اینکه این‌ها علائم سرماخوردگی هستند یا آنفلوآنزا ممکن است اشتباه کنند؛ در حالی که تشخیص صحیح بیماری بدون شک به درمان سریعتر و بهتر آن کمک می‌کند.
به گفته کارشناسان سلامت، آنفلوآنزا و سرماخوردگیِ معمولی علائم مشابهی دارند اما دارای تفاوت‌های متمایز ناچیزی هستند.
معمولترین علائم سرماخوردگی احساس خستگی خفیف، تب، سرفه، گلودرد و احتقان بینی، قفسه سینه و سر است. همچنین آب ریزش بینی، عطسه و آب ریزش چشم‌ها از دیگر نشانه‌های این بیماری هستند.
درمان سرماخوردگی‌های معمولی پیچیده است اما استراحت و داشتن تغذیه مناسب بهترین شیوه برای مقابله با آن است. همچنین می‌توان با مصرف دارو علائم را تسکین داد. سرماخوردگی به طور معمول در مدت یک هفته از بین می‌رود. در صورتیکه پس از یک هفته احساس بهبودی نداشتید یا علائم بیماری‌تان تشدید شد حتما به پزشک مراجعه کنید.
اما آنفلوآنزا معمولا سریع ظاهر می‌شود به طوریکه فرد هنگام صبح احساس سلامتی دارد اما عصر به دلیل تب و درد احساس بیماری می‌کند.
همچنین تفاوت دیگر بین سرماخوردگی و آنفلوآنزا نوع درد است. درد در هر دو نوع بیماری مشترک است اما در سرماخوردگی میزان درد خفیف بوده و به طور کلی با احتقان همراه است در حالی که آنفلوآنزا با دردهای عمیق عضلانی به طور مثال در ناحیه پاها و کمر ظاهر می‌شود.
در مواقع ابتلا به آنفلوآنزا داروهای ضد ویروسی در مدت ۴۸ ساعت پس از شروع بیماری می‌تواند شدت علائم را کاهش دهد.
به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس، همچنین هر دو بیماری آنفلوآنزا و سرماخوردگی می‌تواند به بروز مشکلات بیشتری همچون ذات الریه، برونشیت یا سینوزیت منجر شود. بهترین راهکار در این مواقع از بین بردن علائم با روش مناسب و با توجه به نوع بیماری و نیز استراحت کردن است تا احتمال بروز مشکلات دیگر کاهش یابد.
منبع:ایسنا