کلینیک مجازی کلینیک من

اولین کلینیک مجازی معرفی مجرب ترین و منصف ترین پزشکان

تمامی پزشکان معرفی شده در این بخش در حوزه تخصصی خود دارای مهارتی خاص در درمان و جراحی می باشند. علاوه براین، این اطمینان را داشته باشید که کلیه پزشکان معرفی شده در این کلینیک مجازی کاملا مجرب ، معتبر و همچنین منصف می باشند.

Image not available

داخلی

گوش حلق بینی

سردرد خوشه ای در صورت تشخیص قابل درمان است

مطالعات محققان مرکز پزشکی باپتیست در نیویورک نشان می دهد سردردهای خوشه ای در صورت تشخیص کاملا قابل درمان هستند.سردرد خوشه ای در مردان سه برابر شایع تر از زنان است.
سردرد خوشه ای (Cluster headaches) به سردردهای شدیدی گفته می شود که شامل درد در یک طرف سر، پشت سر یا اطراف یک چشم است و بیشتر در مردان دیده می شود. این نوع سردرد معمولا با میگرن یا آلرژی اشتباه گرفته می شود و به همین دلیل به خوبی درمان نمی شود. دوره سردرد خوشه ای معمولا سه ساعت است و اغلب در خواب شروع می شود. جاری شدن اشک، آبریزش و گرفتگی بینی، تعریق و قرمز شدن یک طرف صورت از دیگر علایم این نوع سردرد هستند.
مطالعات محققان مرکز پزشکی باپتیست نشان می دهد این سردرد در صورت تشخیص صحیح به راحتی قابل درمان است. معمولا درمان این عارضه با تزریق یکی از داروهای میگرن صورت می گیرد و این روش قادر به فروکش کردن درد در عرض چند دقیقه است. البته پاسخ افراد به این دارو متفاوت است و برخی بیماران نسبت به دارو مقاوم هستند که این مشکل با تنوع دارویی قابل حل است.
متخصصان هشدار می دهند در صورت بروز سردرد در یک طرف سر، به پزشک مراجعه کنند.
منبع: ایرنا