دلیل دشواری ورزش برای افراد چاق مشخص شد

دلیل دشواری ورزش برای افراد چاق مشخص شد

تحقیق بر روی موش های چاق نشان داده است که چرا تصمیم گیری برای انجام ورزش دشوار است.
محققان دریافتند مغز موش های چاق ممکن است آنها را به عدم فعالیت تشویق کند.
الکسای کراویتز سرپرست ارشد تحقیق در این باره می گوید: «ما می دانیم که فعالیت بدنی با سلامت عمومی مرتبط است، اما در مورد اینکه چرا انسان ها یا حیوان های چاق، کمتر فعال هستند، اطلاعات زیادی وجود ندارد.»
وی در ادامه می افزاید: «یک باور رایج این است که حیوانات چاق فعالیت زیادی ندارند، زیرا به لحاظ فیزیکی از حمل وزن اضافی بدن خود ناتوان هستند. اما یافته های ما نشان می دهد که این فرضیه تمام داستان را توضیح نمی دهد.»
به گفته کراویتز، ماده شیمیایی دوپامین در مغز، کلید عدم فعالیت در موش هاست. دوپامین برای حرکت و فعالیت، حیاتی است و چاقی با عدم حرکت همراه است.
برای این مطالعه، محققان برای تغذیه موش ها، یک رژیم غذایی نرمال و با چربی بالا در نظر گرفتند. در این رژیم با چربی بالا، بر وزن موش افزوده شد ولی حرکتش آهسته و کُند گردید. محققان دریافتند موش های چاق که آهسته و کُند حرکت می کنند، دارای کمتر از یک گیرنده برای پردازش دوپامین هستند.
تحقیقات بیشتر نشان می دهد که افزایش وزن، عدم فعالیت را دو چندان می کند. به گفته کراویتز، «در بسیاری از موارد، به اراده به عنوان راهی برای تغییر رفتار اشاره می شود اما اگر ما مبنای فیزیکی اصلی برای رفتارها را درک نکنیم، سخت است که بگوییم اراده به تنهایی می تواند آن را حل کند.»
با این حال، نتایج حاصل از مطالعات حیوانی، لزوماً در مورد انسان قابل اجرا نیست.
منبع:خبرگزاری مهر 

همچنین ببینید

fat

سونامی افراد چاق در جهان

مطالعه‌ای جدید نشان می‌دهد که در ۳۰ سال گذشته، الگوی چاقی و کمبود وزن در جهان به طور چشمگیری تغییر کرده است. در حالی که کمبود وزن در حال کاهش است، چاقی با سرعت نگران کننده‌ای در حال افزایش است. تحقیقات انجام شده روی بیش از ۲۰۰ میلیون نفر در سراسر جهان نشان می‌دهد که امروزه بیش از ۱ میلیارد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *