آلودگی هوا شما را پرخاشگر می‌کند

آلودگی هوا شما را پرخاشگر می‌کند

یک متخصص مغز و اعصاب عنوان کرد: افزایش غلظت آلاینده‌های هوا موجب کمبود اکسیژن مورد نیاز مغز و بروز رفتاری‌های روحی و عصبی می‌شود.
دکتر سعید قزوینیان درباره تاثیر آلودگی هوا روی سیستم عصبی گفت: مغز تنها از دو ماده اکسیژن و قند تغذیه می‌کند به همین دلیل هر کاهش یا افزایش این دو ماده می‌تواند بر عملکرد آن تاثیر داشته باشد.
وی افزود: زمانی‌که انسان به مدت طولانی در معرض آلاینده‌های هوا قرار می‌گیرد مغز دچار کمبود اکسیژن می‌شود و در نتیجه علائمی مانند پرخاشگری و عصبانیت در فرد ظاهر می‌شود.
این متخصص مغز و اعصاب یادآور شد: هم‌چنین قرار گرفتن در معرض آلاینده‌های هوا می‌تواند موجب بروز علائم روحی، عصبی، درد‌های عضلانی و … شود.
قزوینیان با تاکید بر اینکه افراد سالمند، کودکان، بیماران قلبی و ریوی باید در روزهای آلوده از تردد در سطح شهر خودداری کنند، خاطرنشان کرد: هم‌چنین به افراد توصیه می‌شود در هوای آلوده از انجام ورزش به شدت خودداری کنند.
وی یادآور شد: افرادی که امکان ماندن در منزل را ندارند باید به مقدار فراوان آب و مایعات بنوشند.
منبع:سلامت نیوز

همچنین ببینید

food-and-mental-health

تحقیقات جدید، بهترین نوع رژیم غذایی برای سلامت مغز را مشخص می‌کند!

یک مطالعه جدید نشان داد که رژیم غذایی ممکن است بر سلامت روان تأثیر بگذارد. پژوهشگران افراد شرکت کننده را بر اساس رژیم غذایی به چهار گروه تقسیم کردند: کم نشاسته، گیاهخواری، پر پروتئین و کم فیبر، و متعادل. طبق نتایج این مطالعه، افرادی که رژیم غذایی متعادل داشتند در مقایسه با سایر گروه‌ها از سلامت روان و عملکرد شناختی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *